Häiriötiedotteet

Tiedotamme tekstiviestillä suunnitelluista käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen.

Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asukasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi, jotta voit saada tekstiviestit. Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vst. omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa kyseiseen osoitteeseen, mikäli vakituinen kotiosoite on muualla. Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta. Portaalin kautta voit myös estää viestien saapumisen.

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Alla olevan linkin kautta voit tarkistaa puhelinnumeroosi rekisteröidyn postiosoitteen ja muokata sitä. Palvelu on kaikille maksuton.

Asukasportaali

Häiriötiedotejärjestelmä ei ole yhteydessä Pietarsaaren Veden laskutusjärjestelmän tai muunkaan kaupungin järjestelmän yhteystietoihin.

Mikäli omien tietojen syöttö/täydennys ei jostain syystä onnistu, lähetä sähköpostilla yhteystietosi (nimi, osoite ja puhelinnumero) osoitteeseen vesilaskutus@pietarsaari.fi niin päivitämme yhteystietojasi järjestelmässä puolestasi. Omien tietojen syöttö/täydennys järjestelmään tulee kuitenkin ensisijaisesti hoitaa itse.

Häiriötiedotejärjestelmää käytetään vain poikkeuksellisissa tilanteissa. Pietarsaaren Veden verkkosivut toimivat edelleen tiedottamisen pääkanavana.

Rekisteröintiohjeet:

Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos

  • puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid
  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin koti-osoitteeseen (esim. työpuhelin tai vapaa-ajan asunto/mökki)
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta numeroa/osoitettasi

PIN-koodin tilaaminen

  1. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse. Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  3. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Klikkaa OK-painiketta.

Katu-osoitteen lisääminen

  1. Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Huom. kentissä automaattinen täyttö!
  2. Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Jatka-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
  3. Valmista tuli ja saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne. Voit sulkea välilehden/selaimen.

Huomioithan, että voit rekisteröidä enemmänkin kuin yhden osoitteen, esimerkiksi kesämökin tai lähiomaisen osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata hallinnoimansa kiinteistön osoitteesta häiriötiedotteet.

Pidä yhteystietosi ajan tasalla

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.

Tietosuoja

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Huom. kunnallinen toimija ei koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkailleen. Jos tällaista esiintyy, voi kyseessä olla tietojenkalastelu puhelimella eli nk. ”smishing”.